5.6.12

PART 2





(replay lau dh abis)


EUNJAE 

Aku memalingkan tubuhku setelah mendengar suara yang memangilku..

"oh, Kenji rupanya" bisik hati kecilku..

Aku pun terus bangun dari tempat dudukku di bawah pohon di taman sekolah. Sesungguhnya taman ini 
menyingkap seribu kenangan yang mendalam kerana di situlah bermulanya sebuah persahabatan yang suci.
Masih ingat lagi pokok yang terukir "cheongmal chinggu saranghae". Di pokok itu lah bukti sebagai bukti 
persahabatan yang telah terjalin antara aku dan C. Namun semua itu sudah diragut tatkala Caroline hadir ke dalam hati C. 

Semua niatku untuk memiliki C telah terbatal. Aku hanya mampu tersenyum melihat C gembira.

"oittt,berangan ker!!!" sergah Kenji yang memerhatikan aku daripada tadi. 

"kau,nie Kenji,kang aku tampar kang,sia-sia jeww!~" balasku.

"rileks lahh bro...."balas Kenji sambil menepuk kepalaku.

Aku hanya ketawa sahaja melihat  telatah Kenji melayaniku bak teman wanitanya..

"eunjaeyahh,let's go to train our games" ajak Kenji dengan senyumannya yang penuh kemanisan itu.

"okay,jom." balasku spontan.


KENJI

 DI Seoul Foreign School TENNIS COURT

Aku membalas pukulan yang dipukul oleh Eunjae. Sememangnya aku tidak menafikan kehebatan Eunjae,seorang pemain tenis yang disegani di sekolah ini. Dia pernah menjuarai pertandingan tenis peringkat kebangsaan. Walaupun semua sedia maklum,namun,aku melihat Eunjae seperti menyimpan sesuatu rahsia yang amat berat baginya.

"aku akan mengkaji tentang dirimu,Eunjaeyahh!. kataku dalam hati.

Aku meneruskan permainanku sehingga tamat.

"pritttt...."kedengaran bunyi wisel daripada jurulatih Park,menandakan perlawanan antara aku dengan Eunjae telah tamat. Kedudukannya 6-4,5-7,6-4.Kemenangan telah berpihak kepadaku.

"eunjae,aku telah memenanginya perlawanan tadi, taniah atas persembahan kau yang hebat"kataku kepada Eunjae.

Eunjae hanya melemparkan senyuman dan tiba-tiba dia jatuh pengsan. Aku berada dalam keadaan cemas dan menjerit meminta tolong

"tolong,tolongtolong, Eunjae pengsan...tolong...tolong" jeritanku mendapat perhatian.

Semua pelajar yang berada di situ berkumpul ke arah. Kemudian datang Jurulatih Park dan menyuruh aku mengangkat Eunjae untuk di bawa kehospital.

Aku pun terus mengangkatnya dan kemudian menaiki kereta ke Seoul National Hospital
Usai sampai di sana,Eunjae di bawa menaiki troli hospital ke unit rawatan rapi.

Aku hanya mampu melihat dari jauh sebaik sahaja pintu ICU di tutup.Aku hanya mampu berdoa-doa dan terus berdoa agar Eunjae dapat melepasi kritikal mommentnya.




Ketika kejadian Eunjae pengsan 


Suasana riuh seperti di pasar menganggu tumpuan anak muda ini membaca buku. Sedang aku membaca buku Sejarah Malaysia, tiba-tiba, Jaebom berlari meluru ke arahku. Dia seperti ada perihal penting yang ingin di beritahunya.

"eunjaeyahh,eunjaeyahh" tercungap-cungap Jaebom

"mengapa dengan Eunjae ?" tanyaku.

"dia pengsan kat court tennis,sekarang ini Kenji tengah usung dia kehospital.

Aku terkesima sebentar. Tanpa berlengah lagi,aku mengapai beg kemudian terus berlari ke hospital.

Sampai di hospital,aku ternampak Kenji sedang duduk di kerusi hospital. Kemudian dengan perasaan yang geram, aku datang dan menangkat kolar baju dan bertanyakan perihal berlakunya kejadian itu.

"sabar..sabar ..C" rayu Kenji

Aku melepaskan kolar baju nya sambil menepuk tangan ke dinding. Tanpa di sedari air mata mengalir dipipiku. Aku mengesat air mataku.

Bagaimana  aku ingin memberitahu ibubapanya sedangkan diorang berada di luar negara.

Aku kini dalam konflik..okttoke!!!!


KENJI 


Aku melihat C seperti orang gila. Kesian apabila melihat penderitaan yang di alami  Eunjae dan C,dua insan yang diulit dengan seribu cabaran dan tempuhan, Sungguh berliku jalan yang mesti ditempuhi oleh mereka.

"sesungguhnya,jika aku dapat menggantikan tempatmu, akan aku gantikannya,eunjaeyahh!!!"bisik hati kecilku.

Setelah tiga jam, aku dan C menunggu, doktor pun keluar dari unit kecemasan.

"siapa di sini ahli keluarga terdekat dengan pesakit?" tanya doktor itu.

"saya..saya.."jawab C dengan nada sayu.

"saya harap,kamu sabar yerr..eunjae..tidak dapat diselamatkan lagi.." beritahu doktor itu.

nadiku seperti berhenti,sungguh tidak ku percaya,orang yang aku ingin menyatakan cintaku padanya telah hilang seperti buih. Aku tidak sanggup mendengarnya. tatkala tangisan C semakin jelas kedengaran. Aku bagai hilang punca untuk mendengar khabar itu.

"ini tidak mungkin..eunjae,mengapa kau pergi dulu " jerit Kenji sekuat hati. Tanpa disedari air mata seorang lelaki deras membasahi bumi.

Tanpa disedari C telah melakukan tindak- tanduk yang amat bodoh.




Seakan aku tidak percaya apabila doktor memberitahu Eunjae sudah tiada di dunia ini.
Aku meluru masuk ke dalam wad walaupun beberapa orang nurse cuba menghalang ku,namun aku tidak mempedulikannya.

Usai,aku masuk,aku melihat sekujur tubuh telah di tutup. Tubuh itu sudah tidak bergerak lagi.
aku meratapi mayat Eunjae

"eunjae,kenapa kau pergi tanpa meninggalkan pesan..kenapa..."bentak

setelah beberapa orang nurse datang menenangkan ku..

Aku melangkah longlai...meninggalkan Eunjae..


Tiba hari pengkebumian..


eunjae pergi meninggalkan cinta yang kekal dan tersemat di dalam jiwa Kenji dan C. Walaupun hakikat itu sukar ditelan,namun ia telah memberi satu harapan untuk meneruskan kehidupan. Entah bila giliran kita pula..

Hanya takdir yang bisa menentukan. Sesungguhnya takdir tidak boleh dilawan..


10 tahun kemudian ... 


Kenji & Caroline ending....


Kenji menyapa mesra ketibaan Caroline daripada lapangan terbang. "oppa!" jerit Caroline yang baru menamatkan pengajiannya di amerika. Usai mencium tangan Kenji,suaminya itu,mereka berjalan beriirngan sambil berpelukan. Kehidupan kedua-duanya sangat gembira,walaupun Kenji masih mengingati tentang kepermergian Eunjae.


C ending


Kedai makan Eunjae sentiasa menjadi perbualan penduduk setempat,keenakan yang disajikan oleh C telah memajukan perniagaannya. Semakin hari,semakin maju perniagaan C. Entah macam mana,cita-citanya sebagai Arkitek telah jauh terpesong ke arah perniagaan. C kini,hidup bahagia bersama-sama dengan sepupu Eunjae, Min jung dan mereka dikurnai seorang bayi yang cute, mochan.,..,





===================  THE END==============================-----=